Damian Kozik: ¨Wpływ na ludzki umysł, fachową metodą osiagania sukcesu

15 kwietnia 2012 14:190 komentarzy

Kevin Hogan
„Nauka perswazji,
czyli jak w 8 minut postawić na swoim”
tytuł oryg. „The Science of Influence: How to Get”
tłum: Joanna Grabiak – Pasior
Rebis, Poznań 2011

 

      Kevin Hogan jest amerykańskim ekspertem od wywierania wpływu oraz języka ciała. Jest prestiżowym wykładowcą oraz prowadzi profesjonalne treningi w branżach sprzedaży, zarządzania czy komunikacji w wielu krajach na świecie. Z jego pomocy korzystają głownie IBM, 3M, Microsoft, Boeing czy Starbucks.

Swoją szeroką wiedzę z zakresu wywierania wpływu, języka ciała, motywacji, perswazji hipnozy oraz rozwoju osobistego dzielił się w popularnych dziennikach (The New York Times) oraz w magazynach (Cosmopolitan, Women’s World czy Playboy). Kevin Hogan zajmował się także komentowaniem kampanii prezydenckiej w USA (2004 r.), oceniał język ciała kandydatów na prezydenta i wiceprezydenta podczas wyborów. W 2000 roku odwiedził Polskę, gdzie przeprowadzał szkolenia na zlecenie polskiego rządu.

      Hogan jest autorem dziewiętnastu książek, między innymi wydanych w języku polskim: „Psychologia Perswazji”, „Sztuka porozumienia”, „Ukryta perswazja” czy „Potężna sprzedaż – nieznane strategie sukcesu”.

      Kevin Hogan w uaktualnionej książce pt. „Nauka Perswazji – Czyli jak w 8 minut postawić na swoim” porusza temat przede wszystkim twórczego myślenia i wywierania wpływu na innych. Ukazuje kulisy transakcji handlowych oraz różnych aspektów życia. Po co? Otóż Hogan jest swego rodzaju trenerem, który szkoli między innymi ludzi z kręgów handlowych. Kluczem zaś do handlowego sukcesu jest reklama, która musi być skonstruowana w sposób przejrzysty, przemawiający za konkretnym produktem na jego korzyść. Dobra reklama zostaje długo w głowie, dzięki czemu po jakimś czasie produkt w zasadzie sam się sprzedaje bez żadnych dodatkowych zabiegów, gdyż ludzie o nim rozmawiają.

      Kluczem do zrozumienia idei książki są poszczególne działy książki. Każdy opowiada inne sytuacje i doprowadza do różnych wniosków. Oto one:
1. Jak zmienić innych;
2. Pierwsze cztery sekundy;
3. Model perswazji Delta;
4. Wiarygodność: istota perswazji;
5. Nowe zasady wywierania wpływu;
6. Wprowadzenie do strategii Omega;
7. Zasady formułowania oferty, techniki perswazji i strategie wywierania wpływu;
8. Prawa perswazji w praktyce;
9. Tajemnica oscylacji;
10. Czytanie w myślach: Jak się dowiedzieć, co myślą inni?;
11. Pomyślę o tym;
12. Jak ich mózg kupuje… ciebie!;
13. „Zrobię to za ciebie”. Magiczne słowa, które otwierają umysły;
14. Moc myślenia bez myślenia;
15. Perswazja w sprzedaży i marketingu w świecie wirtualnym i rzeczywistym;
16. Problem i możliwości pamięci w perswazji;
17. Kobiety. Nakłanianie kobiet do kupowania;

      Jak widać tematy są różnorodne i z pewnością docierają do świadomości czytelnika. Książka zaciekawia samym tematem perswazji, bo każdy chciałby manipulować perfekcyjnie. Wywieranie wpływu na ludzi to rzeczywiście jedno z najbardziej pożądanych cech na świecie, tego właśnie uczy Kevin Hogan. Publikacja jest dla każdego, kto chce podszkolić w sobie perswazję, kto od początku do końca wie czego chce i realizuje swoje plany w ściśle określonym harmonogramie. Ważne by sprzedać coś szybko i tanio, żeby klient był zadowolony i reklamował przez to nabyty produkt. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak zjawisko manipulacji (perswazji) jest powszechne.

      Czym jest „Nauka perswazji…”? Otóż jest lekturą dla każdego, kto chce się dowiedzieć jak manipulować, jak rozwijać te umiejętności, gdzie je stosować, a nawet z ciekawości- czy nie jesteśmy ofiarami zjawiska perswazji. Na sam koniec chciałbym podzielić się z wami pierwszymi wersami książki:

„Ta książka jest o tym, jak wpłynąć na innych, by zmienili… coś – swoje zachowanie, nastawienie, produkt, usługę, swój stosunek do ciebie czy relacje z tobą. Pragniesz, żeby ktoś zrobił coś innego niż to, co robił kilka minut temu. Chcesz, żeby ktoś w tej właśnie chwil ci przytaknął. Aby tak się działo przez cały czas, dobrze by było dowiedzieć się, co sprawia, że ludzie zachowują się tak, a nie inaczej. Chciałbym, żebyś dokładnie wiedział nie tylko, jak raz postawić na swoim, ale, jeżeli zechcesz, żeby tak było zawsze!”

      Myślę, że to wystarczająca zachęta, by ta książka znalazła się na waszych półkach.

 

Damian Kozik

Tags:

Zostaw odpowiedź